Alpinistični odsek Kamnik

Veliki podi zjutraj. Foto: Sebastjan Čebular

Alpinistična odprava AO Kamnik in GRS Kamnik – Valbona 2013

Kamniški alpinisti preplezali sedem novih smeri!Osmega avgusta 2013 smo pod taktirko Aleša Holca za deset dni odšli na aktivni dopust v Albanske Alpe, …

… natančneje v dolino Valbone, v severozahodnem delu Albanije. Prijavilo se nas je trinajst (13) in na dveh sestankih je vsak udeleženec dobil nekaj zadolžitev. Moja je med drugimi bila pisanje tega poročila.Razen začetne težave s crknjenim kombijem nekaj ur pred odhodom, večjih težav na poti nismo imeli. K temu so zagotovo pripomogle nalepke GRS, zaradi katerih smo vse mejne prehode gladko prečkali, še več, obmejni organi so bili izjemno prijazni in ustrežljivi.V večernih urah smo prispeli na cilj, kjer smo pri domačinu Marku Lamthiju na travniku postavili tabor, povečerjali in šli spat. Zbudili smo se v sončnem jutru, obdani z neštetimi vrhovi v bližnji in daljni okolici. Začele so se sestavljati naveze in vsaka je izdelala svoj načrt za napad na še neosvojene deviške stene vrhov Maja e Malle in Qater Majat (1). Popoldan se nas je nekaj odpravilo na na videz bližnje sedlo v smeri Maje Tath, kjer je naveza Jaka Capuder, Alen Voljkar, Lado Kladnik premagala 310 metrov visoko smer, imenovano Ukulele. Nekaj planincev je šlo raziskat severni del doline, preostali pa so merili moči na bližnjem balvanu. Zvečer smo z domačini odigrali še nogometno tekmo. Po večerji je sledilo še prijetno druženje v taboru.Naslednje jutro smo se pripravljali in pakirali. Naveza Aleš Holc, Marko Petek – Keli in Jure Prezelj je prva zapustila bazni tabor, nekaj ur za njimi pa v skupini še preostale tri naveze. Ko smo slednji dosegli bivak, je bila prva naveza že visoko v 600 metrov visoki steni Maje e Malle, s katero so opravili v šestih urah. Smer je dobila ime Problem – Nje problem (2).V hladnem jutru naslednjega dne smo se po toplem obroku zapodili v okoliške stene. Naveza Lado Kladnik, Marko Gradišnik in Blaž Gladek v 500 metrov visoko steno Maja e Malle, naveza Dejan Kuserbanj, Alen Voljkar in Jaka Capuder pa v 510 metrov visoko strašno podrto Psihozo v skupini Maja e Malle, po novem Maja e Kamnik. Zadnja je bivak zapustila naveza Franc Miš, JureTomelj, ki se je podala na dvodnevno raziskovalno grebensko prečenje bližnjih vrhov brez imena. Eden od osvojenih predvrhov je bil hkrati tudi vrh Psihoze, zato smo ga poimenovali Maja e Kamnik ali po naše Kamniški vrh. Medtem pa je naveza Holc, Petek in Prezelj prvenstveno zlezla še na 400 metrov visok Kamniški steber v Qater Majat. Sledil je dan počitka v baznem taboru in kovanje novih načrtov za prihodnje dni.Vstali smo zgodaj; Holc, Petek in Prezelj so se podali preplezat novo v smer Ismail Sali Brucaj, zaradi slabih informacij pa so za dostop porabili osem ur, zato so ta dan le še preverili smer in sestop ter si uredili bivak. Naslednji dan so preplezali 400-metrsko Slovensko lepotico. Naveza Gradišnik-Gladek je krenila proti vznožju Maje e Malle, kjer je premagala 1000-metrsko smer GEGI. Naveza Kuserbaj, Voljkar in Capuder je napadla steno Maje That, vendar se je zaradi poslabšanja vremena namesto bivakiranja v steni odločila za sestop.Skupina petih (Franc Miš, Katja Tabernik, Cene Griljc (3), Lado Kladnik, Jure Tomelj) pa se je odpravila na orientacijsko zahtevno, dvodnevno krožno turo osvajanja najvišje gore Prokletij – Maja Jezerce, na kateri smo prehodili več kot 30 kilometrov. Po vrnitvi v bazni tabor smo si vsi skupaj čestitali in po kamniško proslavili uspehe in srečne vrnitve vseh navez.Napovedano je bilo poslabšanje vremena, zato smo se odločili zaključiti tabor en dan prej. Pospravili smo prtljago, poravnali dolgove, naredili skupinsko sliko in se podali na dolgo pot proti Sloveniji.Spoznali smo čudovito deželo, odprava nam je uspela tako po človeški kot po alpinistični plati in mnogi se tja zagotovo še vrnemo.Jure TomeljOdpravo so finančno podprli: AO, PD in GRS Kamnik.1 – Qatr Majat je ime, ki ga predlagamo za štiri (4) vrhove med Maja e Malle in Maja Zabores.2 – Problem–Nje problem je bila fraza, ki se je najpogosteje uporabljala pri komunikaciji z domačinom Markom, ki govori le albansko. Ja … mi pa še to bolj slabo.3 – Cene Griljc je že dopolnil častitljivih 80 let.